תפקידים עיקריים של עורך דין מקרקעין

ישנם תפקידים עיקריים של עורך דין מקרקעין בהם הוא חייב לגלות בקיאות רבה, בכדי לבחור עורך דין מקרקעין בצורה נכונה עליכם להכיר מהם בדיוק התפקדים בהם הוא צריך לשלוט בצורה טוטאלית.

בעולם דיני המקרקעין ישנם תפקידים רבים ושונים שעורך דין מקרקעין יכול לנקוט בהם, בהתאם למצב.

•מנהל נכס

הקשר בין עורך דין מקרקעין למנהל נכסים חשוב מאוד; מנהל הנכסים הוא חיוני בכדי לעזור לעסקי הנדל"ן שלך לצמוח ולהצליח. מנהל נכסים טוב יכול להפחית את משך הזמן שאתה מבזבז על פעילויות שאינן מחויבות, כגון גביית שכר דירה וטיפול בבעיות תחזוקה.

אם אתם מנהלים מספר נכסים במקביל, זה יכול להפוך למשימה שמצריכה ממכם עבודה במשרה מלאה, לרבות טיפול ושימור הנכסים. לכן, מומלץ להיעזר בשירות של מנהל נכסים שעובד במקביל לעו"ד שדואג לטפל במקרים של חוסר תשלום שכר דירה, השחתה של הנכס בזדון ועוד.

• מומחה לעיקול

אם אי פעם תגלו שאתם מעורבים בעיקול מקרקעין, הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות הוא לפנות מיד לעורך דין מקרקעין. עיקול הוא הליך משפטי רציני ביותר, שאם נעשה כהלכה יכול לחסוך לכם הרבה כסף, זמן ולחץ.

התמודדות עם עיקול נכסים עלולה להיגמר בצורה מאוד משמעותית, היא משפיעה על דיני נפשות הרבה מעבר להיבט הכלכלי שיש בעיקול נכסים. הייצוג הראוי של הסנגור שלכם במקרים כאלו הוא זה שיקבע כיצד יתנהל ההליך ועד כמה הוא יהיה לטובתכם.

• יועץ / אנליסט נדל"ן

בעקבות משבר המשכנתא בסאב-פריים, אנשים רבים בחרו להשתמש בעורך דין מקרקעין בכדי לעזור להם ברכישת הדירות שלהם. אך מכיוון שדיני המקרקעין יכולים להיות מורכבים, אחרים פנו לייעוץ של יועץ נדל"ן. שני אנשי המקצוע הללו ממלאים תפקיד בתהליך רכישת הבית, אך מה שהם עושים ואיך הם עושים זה לא תמיד אותו דבר.

רכישת דירה בישראל הפכה להיות "משימה בלתי אפשרית" במיוחד עבור הרבה זוגות צעירים שלא קיבלו עזרה כלכלית. המחירים של הדירות ממשיכים לעלול באופן קבוע. משבר הסאב-פריים לא השפיע על מחירי הדירות בישראל בהשוואה למקומות אחרים לרבות ארה"ב, גם לא משבר הקורונה בשנת 2020 שעדיין נכון לכתיבת שורות אלו קיימת עלייה של 0.3% במחירי הדירות. לכן, עו"ד מקרקעין צריך גם להכיר כיצד לייעץ ברכישת נדל"ן, לדעת את ההיבטים החוקיים של רכישת דירה שתתאים לתנאים ולמצב האישי של כל אחד בהתאם לצרכים שלו.

• פרקליט המוכר

עורך דין מקרקעין יכול לעזור למוכר לנהל משא ומתן על המחיר הטוב ביותר האפשרי לבית ולסייע במניעת צרות כלשהן במהלך המכירה. הם יעזרו במיוחד למוכרים עם בעיות הקשורות לבית, כגון נזק מבני, עובש או כל נושא אחר שיכול להיות כנזק לרכוש ללא קשר למחיר השטח במטר רבוע.

• מגשר משכנתא

אם אתה קונה בית, עורך דין יכול לעזור לך לנהל משא ומתן עם המוכר לגבי סגירת הרכישה. אם שניכם לא יכולים להסכים לתנאים.

לפעמים הסתרה של דברים או סילוף דברים יכולים להוות גם עבירה פלילית מעבר לכך שהעסקה לא תתבצע בפועל. ישנם סוגי עבירות פליליות בנדל"ן שאותם צריך להכיר גם עו"ד מקרקעין בכדי לנהל את המשא ומתן בצורה הטובה ביותר.

לסיכום

אלו הם תפקידים עיקריים של עורך דין מקרקעין שחובה עליו למלא, בנוסף עו"ד מקרקעין צריך לעבוד תמורת שכר טרחה הוגן.

ישנו מחיר מינימום שנקבע על ידי לשכת עורכי הדין, ישנם עורכי דין שבוחרים לעבוד לפי מחיר מימנום זה וישנם כאלו שבוחרים לגבות שכר טרחה גבוה יותר. אין קשר ישיר בין איכות השירות אותו תקבלו לבין המחיר.