תביעות משרד הביטחון

במהלך השירות הצבאי של חיילים רבים נוצרים מצבים של פציעה, חולי, הלם קרב ומצבים נפשיים קשים. זה קורה בשירות הסדיר, בשירות קבע, במילואים ובמהלך העבודה במשרד הביטחון.

טיפול בנפגעים

משפחות הנפגעים בטוחות שלאור מה שקרה, הצבא וכל הגורמים האחראיים יגלו אחריות רוחבית ויעניקו לפצועים טיפול מלא ויסייעו להם בכל צורך שלהם וזאת כדי שמצבם ישתפר. במקרים רבים הנפגעים זקוקים לקבלת הקצבאות שנקבעות לנכים כדי לקיים אורח חיים נורמטיבי לאור העובדה שהם אינם עובדים, או שיש להם הוצאות כספיות מרובות לאור מצבם הבריאותי.

בשנים האחרונות הנפגעים שפנו לקבלת הכרה בנכות שלהם על ידי הוועדות הרפואיות של משרד הביטחון, נתקלו באטימות מוחלטת ולכן קמה על כך צעקה גדולה. התחושה היא שהנפגעים פוגשים ברופאים ובאנשי המקצוע בוועדות הללו שהם אדישים לכל מקרה ולמצבם הקשה של הפצועים בדרגות השונות ולכן הם לא מקבלים את ההכרה בנכות שמגיעה להם.

הגשה של תביעה נגד משרד הביטחון

האופציה היחידה כדי לצאת מהסבך הזה היא תביעות משרד הביטחון. המשפחה מגייסת עורך דין מומחה בנישה זו אשר ניהול עשרות תיקים מול משרד הביטחון ולכן הוא מגלה מקצועיות רבה באופן ההתנהלות מול גורם זה. בכתב התביעה עו"ד מפרט את הקשר הנסיבתי של מצבו הרפואי של הנפגע לאירוע שבו הוא נפגע וזאת לאור הקשר העובדתי שאין עליו עוררין על השתלשלות המקרה, כמו היתקלות עם מחבלים שהובילה לכך שהחייל נותר עם הלם קרב.

לכתב התביעה, מצרף עורך הדין של תביעות משרד הביטחון חוות דעת של מומחים בתחום רפואת הנפש וגורמים מקצועיים נוספים אשר בדקו את המטופל וליוו אותו לאורך תקופה ארוכה. המסקנה שלהם היא חד משמעית וכעת נותר לשכנע את הגורמים במשרד הביטחון שלא מדובר במניפולציה או באחיזת עיניים אלא זו זכות בסיסית של מי ששירת את המדינה, לקבל את התנאים המגיעים לו כדי לאפשר לו לחיות בכבוד.

התנהלות בבית המשפט

תביעות משרד הביטחון הן בדרך כלל מורכבות וסבוכות ולכן קיימת חשיבות רבה להיעזר בשירותיו של עורך דין שבקיא בתחום ספציפי זה. הוא מכיר את אופן ההתנהלות של משרד הביטחון, כולל השינויים לאור הרפורמה החדשה ולכן הוא מנתב את הדרך, כדי להשיג את המקסימום עבור הלקוח שלו.

תביעה כזו אינה דומה לכל תביעה רגילה בכל תחום וזאת לאור הרגישות הרבה שמגלה עורך הדין לאור המקרים הקשים של החיילים.