שלבי התחדשות עירונית

אלו הם שלבי התחדשות עירונית :

  • איסוף חתימות דיירים לאישור ביצוע הפרוייקט.
  • הגשת התכנון הראשוני לקבלת אישור של מהנדס הרשות המקומית.
  • קבלת הכרה של ממשלת ישראל כאזור מתחם המיוד להריסה ובנייה (פינוי בינוי).
  • תוכנית בניין עיר – הגדרת זכויות הבנייה, אחוזי הבניה המותר לרבות כבישים חדשים ( מתבצע מול הועדה מחוזית).
  • קבלת היתרי בניה.
  • פינוי התושבים למגורים חליפיים עד לסיום תקופת הבניה.
  • מעבר לבית החדש הבנוי.

בשנים האחרונות אנו עדים לכך שתופעת התחדשות עירונית הפכה להיות נפוצה מאוד, בעיקר בערי המרכז. הסיבה לכך היא מחסור בשטחי בניה ושימוש באותם שטחים על מנת לייעל את הקרקע לבנייה לגבוה יותר.

בנוסף, המציאות בישראל היא כזאת שישנם אזורים רבים בהם קיימים מבנים ישנים מאוד שאינם ממוגנים על ידי מרחבים מוגנים מה שאנו מכירים ממ"ד. המדינה רואה צורך מרכזי במיגון כל אזרחיה מרוב פעולות טרור אליהם אנו נחשפים באופן קבוע.

מעבר למיגון הבתים, ההיבט הבטחוני, ישנו גם הצורך לחיזוק מבנים. חיזוק מבנים ישנים על ידי בנייה של מרחב מוגן ביציקות בטון חזקות ושימוש בברז ממגן את המבנים מפני רעידות אדמה. אמנם בישראל רעידות אדמה הן לא משהו שאנו חווים באופן קבוע, אך מבחינת סטטיסטיקה בממוצע כל 60 שנים מתרחשת רעידת אדמה בישראל (נכון לכתיבת שורות אלו לא קרתה בישראל רעידת אדמה חזקה כבר מעל 64 שנים) מה שאומר שבכל רגע נתון ייתכן ותהיה רעידת אדמה שתורגש בישראל.

יתרונות של התחדשות עירונית

התחדשות עירונית מעניקה ראשית תנאים הרבה יותר לתושבים רבים שגרים במבנים ישנים, לרוב אלו שכונות ישנות שבהן אנו נראה מעבר לבניה ישנה גם מצוקת חניה גדולה מאוד, שבילי גישה צרים ולא נגישים באופן מלא, חוסר יכולת לנוע בכבישים בצורה בטוחה במיוחד בקרבת מוסדות לימוד, כל אלו מאלצים ומביאים את הצורך הגדול הקיים בחידוש המבנים בצורה משמעותית.

דירות במחיר הגיוני

אחד הירתונות הבולטים ביורת הקיימים במבנים שעברו התחדשות עירונית הוא המחיר, באמצעות ביצוע תהליך של פינוי בינוי או הוספת קומות וחיזוק מבנים, ניתן לרכוש דירות חדשות באזורי מגורים מבוקשים במחירים יותר הגיוניים מאשר מחירי דירות חדשות על קרקע חדשה. אמנם המציאות היא עדיין כזאת שמחירי הדירות גבוהים.

תהליך מהיר

רבים נוטים לחשוב כי תהליך פינוי בינוי הוא תהליך ארוך ומורכב מאשר בניית בניין חדש על קרקע שהופשרה, אבל ההיפך הוא הנכון, באמצעות ליווי צמוד של עורך דין התחדשות עירונית מקצועי, ניתן לבצע את התהליך בצורה יותר מהירה. בניית בניינים על קרקעות חדשות אורכת זמן רב הרבה יותר מכיוון ותהליך הפשרת קרקע יכול לקחת גם עשרות שנים בהשוואה למספר שנים בודדות בהן מבוצע תהליך של פינוי בינוי.

שיפור מציאות הדיירים

שיפור מציאות חייהם של הדיירים, דיירים רבים בגילאי הגיל השלישי חיים במציאות שבה הם נאלצים לעלות במדרגות לקומות גבוהות ולא פעם ישנם מקרים כאלו שפשוט מעדיפים לא לצאת מהבית בכדי לא לעלות שוב לדירה בחזרה. לכן, התחדשות עירונית כוללת בתוכה הוספת מעלית ונגישות.

אלו הם שלבי התחדשות עירונית שכדאי להכיר ולדעת לפני שיוצאים לתהליך, בכל מקרה כזה אתם זקוקים לליוי צמוד של עורך דין מקרקעין שילווה אתכם בתהליך בצורה הטובה ביותר.