שאלות חשובות לעורך דין בתהליך רכישת דירה

5 שאלות חשובות לעורך דין בתהליך רכישת דירה

תהליך הקנייה והמכירה של הדירה שלכם הוא אחד הצעדים הגדולים שתנקטו בחיים והוא יכול להשפיע מאוד על עתידכם. חשוב לוודא שיש לכם את האנשים הנכונים בפינה שלכם כדי להבטיח שהעסקה תתנהל בצורה חלקה ולא תשאיר מקום להפתעות לא צפויות ואף יקרות.

סוכני נדל"ן ויועצי משכנתאות הם לרוב מרכיב מרכזי בתהליך, אך עורכי דין הם משאב נהדר שאפשר לסמוך עליו בכל השאלות והצרכים המשפטיים שלכם. חיפוש עורך דין מכובד באזור שלכם הוא חיוני בכדי להבטיח שקט נפשי וחוויית קנייה או מכירה ללא מתח. להלן חמש השאלות המובילות שיש לשאול את עורך דין קניית הדירה שלכם לפני הרכישה של הדירה:

איזה ניסיון יש לך בעסקאות נדל"ן?

הבטחת עורך הדין בעל ניסיון בעסקאות דומות ובעל מוניטין טוב באזור בו ממוקם הנכס המיועד לעסקה, תבטיח שתיכנסו לקשר עסקי עם ייצוג אמין. על ידי גילוי הכישורים של עורכי הדין שלכם אתם יכולים להרגיש בנוח לדעת שהם יוכלו לנהל את העסקה והצרכים המשפטיים שלכם בצורה מקצועית ויעילה. אתם יכולים לשאול שאלות היכן עורך דין מקרקעין באשקלון למד באקדמיה, אם הוא יכול לספק הפניות והאם עבד על עסקאות דומות לשלכם או לא. לא כל עסקת נדל"ן זהה ואתם רוצים להבטיח שעורך הדין שלכם התמודד עם עסקאות דומות בעבר.

באילו חלקים בתהליך תטפל עבורי?

עורך דין נדל"ן מנוסה יוכל להדריך אתכם בתהליך הקנייה והמכירה וליידע אתכם מראש למה לצפות. עורכי דין יכולים לייעץ לקונים אילו סעיפים להכניס להצעה, ואילו סעיפים להשאיר בחוץ. הם יכולים לסייע בהעברת הרישום במקרקעין, ולהבטיח שאתם לא מתקשרים בחוזה שרצוף בסעיפים ותניות שליליים.

כמה יעלה לי הייצוג?

עלויות שכר הטרחה כוללות ייצוג מלא בהליך ואגרות רישום. כאשר עלויות השירות מגיעות בדרך כלל בין 0.5%-2% ממחיר הרכישה הכולל חשוב לגלות כמה אתם תהיו אחראים לשלם עם סיום העסקה. אתם יכולים גם לשאול את עורך הדין שלכם כיצד הוא מחייב, חלקם מציעים שירות בתשלום אחיד ואחרים מחייבים לפי שעה, לכן הקפידו לשאול מראש כדי למנוע הפתעות. הוצאות אחרות שיש לקחת בחשבון הן עמלות עבור דברים כמו בדק בית, ותשלום מקדמה על חשבון מס שבח במידה שהדירה שאתם רוכשים מחייבת את המוכר לשלם את מס זה ואינה עונה להגדרת דירת מגורים מזכה.

מה עלי לעשות לפני תאריך הסגירה?

עסקאות נדל"ן יכולות להיות מסובכות לעיתים קרובות ולכן חשוב לדעת אילו צעדים אתם אחראי לנקוט לאורך כל הדרך. עורך דין המייצג בתהליך קניית הדירה נמצא שם כדי להדריך אתכם אך בסופו של דבר באחריותכם לוודא שאתם מספקים את המידע הנכון הדרוש להשלמת העסקה.

אתה יכול להבהיר לי את התנאים?

הקפידו לקרוא את כל החוזים או ההצעות לרכישה במלואם לפני החתימה ואם יש מסמך בחוזה שאתם לא מבינים, אז עורך הדין שלכם נמצא שם כדי לעזור להבהיר. הקפידו לשאול שאלות עד שאתם מבינים היטב הכל כדי שתהיו מודעים באופן מוחלט לכל הפרטים וההשפעות שלהם, במיוחד על עסקה כה גדולה. בכל תחום בין אם מדובר על בחירת עורך דין פלילי או מקרקעין, חובה למצוא את כל התנאים שיהיו ברורים ומובנים. בזכות שאלות חשובות לעורך דין בתהליך רכישת דירה אלו תוכלו לעשות את העסקה על הצד הטוב ביותר.