רוכשים דירה להשקעה? אתם צריכים עורך דין מקרקעין

כך יעזור לכם עורך דין מקרקעין בעת רכישת דירה להשקעה

דירה להשקעה מהווה אפיק מעולה להפקת רווחים יפים ונאים לאורך זמן. ההכנסה משכירות והעלייה בערך הנכסים מדי שנה הופכים את סוג הרכישה הזה לאחד מהמשתלמים ביותר בישראל וכמעט ללא סיכונים או חוסר וודאות. כמובן שעל מנת שאכן כך יהיה, יש לפעול באופן מושכל וזאת באמצעות התקשרות עם עורך דין מקרקעין. כיצד הוא יוכל לעזור לכם? מייד תבינו.

בדיקת מצב הנכס מכל הבחינות

רגע לפני שאתם ממהרים לבנק על מנת לבדוק איזה תמהיל משכנתא יתאים לכם לרכישת הדירה, עצרו רגע ובצעו את כל הבדיקות המקדימות לגביה וזאת באמצעות התקשרות עם עורך דין מקצועי אשר מתמחה בתחום המקרקעין. גם אם ראיתם את הדירה בעיניים וביקרתם בה באופן פיזי, עליכם להיות בטוחים כי מדובר בדירה שרשומה בטאבו בדיוק כפי שהוצגה שלכם. לא חסרים מקרים בהם התגלה כי דירת 4 חדרים היא כזאת שבמקור בכלל הייתה 5 חדרים ועדיין רשומה כך, מה שיגרום לכם לתשלום גבוה יותר שלא לקחתם בחשבון, במידה והבנק מממן המשכנתא יגלה זאת.

עורך הדין ידע לברר עבורכם כיצד בדיוק הדירה מוגדרת בנסח הטאבו, החל ממספר החדרים, שטח הגינה, גודל המרפסת וכו' .בנוסף, עורך הדין יוכל לבדוק עבורכם האם הדירה משועבדת, האם כבר רשומה עליה הערת אזהרה כלשהי, האם ישנם עיקולים כלשהם על הדירה, סכסוכי צו צוואה או ירושה שחשוב שתדעו עליהם מראש וכו'.

מניעת תאונות מס

כאשר אתם רוכשים דירה להשקעה בליווי עורך דין שמתמחה במקרקעין, אתם יכולים להיות בטוחים כי לא יקרו תאונות מס למיניהן שלא לקחתם בחשבון, כאלה שיהפכו את הרכישה ללא כלכלית מבחינתכם. לדוגמא, עורך הדין יכול למנוע מצב בו אתם משלמים מיסים שמהם יכולתם לקבל פטור (למשל, מס רכישה) במידה ואתם עומדים בתנאים מסויימים. בנוסף, עורך הדין יכול לדאוג לכך שחוזה המכר של הדירה יכלול הגנות משפטיות שונות שיעזרו לכם להימנע מתשלומים שבקלות יכולים להיות מוטלים עליכם ללא תשומת לב מצידכם או חוסר ידע, כגון היטל השבחה, במידה והדירה המועמדת הושבחה, בין אם המוכר מודע לכך ובין אם לא. העלות של הליווי המשפטי בטלה בשישים אל מול התשלומים שאתם יכולים לשלם שלא לצורך במידה ותפעלו לבד.

עורך דין מקרקעין – לטובתכם גם בחוזה המכר

ישנם עוד סעיפים רבים נוספים שכל עורך דין מקרקעין יקפיד לוודא כי הם מופיעים בחוזה המכר ויפעלו לטובתכם, דוגמת מה כוללת הדירה בדיוק מבחינת תכולה ומפרט, באיזה מצב תקבלו אותה ומתי בדיוק, כיצד יועברו התשלומים ומה קורה במקרה של הפרת חוזה. בנוסף, לעיתים רבות דירה להשקעה נמכרת כשהיא כבר מושכרת. במקרה שכזה חשוב מאוד להתנהל נכונה מבחינה משפטית על מנת שההתחייבויות של השוכרים יתקיימו כמו שצריך לאחר החלפת הבעלות והדבר חייב להיות מבוטא אף הוא בהסכם המכר.

נכתב בשיתוף עם אתר : https://mashkantaut.co.il/