סיוע עו"ד לרכישת נדל"ן בפורטוגל

בכל רכישה או קניה של דירה או בית בישראל, נהוג להיעזר בעורך דין. עורך דין בעל מומחיות במקרקעין מסייע לסגור את כל הפינות, בשלל סוגיות. ניסוח חוזים והעברת בעלות ורישום בטאבו וטיפול בנושא המיסוי – כל זה חשוב. אך יש דגשים נוספים שיעניינו משקיעים. אם אתם מתעניינים ברכישת נדל"ן בפורטוגל, סיוע עו"ד עשוי להוכיח את עצמו בהיבטים שונים.

עורך דין מסביר למה ישראלים רוכשים נדל"ן בפורטוגל

עורך דין וותיק שעוסק מזה שנים בדיני נדל"ן ומיסוי מקרקעין מסביר מדוע דווקא כיום ישנה עלייה בביקוש לרכישת נכס בפורטוגל. מדובר במדינה שמעניקה דרכון אירופאי לישראלים שמשפחתם גורשה לפני מאות שנים בגירוש ספרד או פורטוגל. חלק מהזכאים לדרכון רוכשים נכס עבורם, לעתיד, ויש כאלה שרואים בכך הזדמנות להשקעה. זאת על רקע פערי המחיר בין מה שמקובל ברבות מארצות אירופה האחרות לבין המחירים בפורטוגל.

עורך דין לזיהוי בעלות והעברת בעלות

סיוע עו"ד לרכישת נדל"ן בפורטוגל יכול להתאים לכל מי שלא בקיא בנהלי רישום נכסים בפורטוגל ולעיתים אף לא יודע איך להתחיל לבדוק זאת. לא כל עורך דין למקרקעין דובר את השפה הפורטוגלית, אולם ישנם כאלה שצברו לא מעט ניסיון ובקיאות בחוקי נדל"ן ונהלי רישום מקרקעין במדינה (הסמוכה כל כך לספרד). רק גורם בעל רקע משפטי מתאים יוכל לסייע למשקיעים או לבעלי דרכון מקומי חדש, לבדוק כל מה שנחוץ כגון זיהוי הבעלים האותנטי של בעל הנכס. חשוב שאת החוזה יחתום הרוכש או מי מטעמו (כגון או מיופה כוח), אך ורק מול בעל הנכס או גורם מוסמך כגון נוטריון או עורך דין של הבעלים הרשום. לאחר מכן, עורך הדין של הרוכש יכול לטפל בכל הפרוצדורה הכרוכה עם רישום הנכס והוצאת אישור בעלות.

מנסחים חוזים או בודקים את החוזה שלכם

עורכי דין שמסייעים ללקוחותיהם לרכוש נדל"ן בפורטוגל בקיאים בחוקי הנדל"ן המקומיים ובמיסוי הרלוונטי. עו"ד לוקח תחת חסותו את הטיפול בחוזה. הוא מנסח את החוזה או בודק את החוזה הקיים, ומכניס בו שינויים לפי הצורך. שימו לב כי לא כל מרכיבי החוזה יהיו זהים לחוזי נדל"ן ישראלים. בכל מדינה ישנם דגשים מסוימים ומי שמנסה לעגל פינות או להשתמש בנוסחים כללים של חוזים, עשוי לשלם על כך ביוקר, בשלב מאוחר יותר.

מיסוי מקרקעין לאזרחים ולמשקיעים

כאשר נעזרים בעו"ד, כדאי להביא בחשבון כי מיסוי ברכישה או מיסוי במכירה עשויים לחול על אזרחים ועל זרים. כלומר, בין אם אתם משקיעים זרים ובין אם אתם נחשבים למקומיים (בזכות אזרחות למשפחות מגורשי פורטוגל), חשוב שתבינו היטב מה חל עליכם. ייעוץ עוד לפני שמחפשים נכס או לקראת חתימה על חוזה, יאפשר לכם להבין את כל המרכיבי העסקה, לרבות עלויות נסתרות שלא הבאתם עדיין בחשבון.