סוגים של זיוף מסמכים בתחום הנדל"ן

קיימים סוגים של זיוף מסמכים בתחום הנדל"ן שאלו מהווים עבירה פלילית. יש להכיר את סוגי הזיוף ולדעת כיצד להתמודד איתם.

עורך דין מקרקעין מקצועי ומיומן ידע לזהות את אותם זיופים באופן מיידי וימליץ על התנהלות נכונה כאשר מוצגים מסמכים כוזבים שעלולים להוות בעיה בהמשך הליך רכישת או מכירת מקרקעין.

למרות שקיימים הבדלים בין עורך דין מקרקעין לעורך דין פלילי, עדיין כל עו"ד בתחום המקרקעין חייב לדעת ולזהות עבירות קיצוניות של זיוף מסמכים והצגת מסמכים כוזבים בכדי לסגור עסקת מקרקעין שלא כדין.

שוק הנדל"ן הוא אחד האזורים העשירים ביותר להונאה. זיופים ורמאים יוצרים מסמכים מזויפים, חוזי שכירות מזויפים ומסמכים כוזבים אחרים כדי להרוויח כסף עבור עצמם ולעלות לאזרחים כנים כסף. זיוף פלילי של מסמכי מקרקעין, כולל מעשים וחכירות, הם עבירות שלעתים קרובות אינן מתגלות זמן מה. מסמכים מזויפים יכולים לשבת בבית משפט או במאגר אחר במשך שנים, ולעלות לטווח הארוך כסף לבעלי בתים.

הקלות שבה מוצגים מסמכים כוזבים ומשך הזמן הארוך שיש להתמודד איתו בכדי לסיים את ההליך לאחר מכן עלולים לעלות כסף וסבל רב. יש להיזהר ממקרים כאלו ולבחון כל דבר מבחינת ההיבט המשפטי הן במקרקעין והן בתחום הפלילי.

זיוף מסמך מקרקעין הוא כל מסמך שאינו אותנטי או אמיתי.

1. זיוף מעשים

מעשה מזויף הוא מסמך המכיל מידע כוזב. לדוגמא, המעשה מקצה בעלות למי שאין לו זכות להחזיק קרקע.

2. זיוף מסמך הרכישה והמכירה

רכישת נדל"ן יכולה להיות משימה מרתיעה עבור קונים ומוכרים כאחד. סביר להניח ששמעתם את כל סיפורי האימה על רכישת נכס ונלקחת. שמעתי על מקרים שבהם המוכר מעולם לא התכוון לבצע את העסקה אלא שיקר לקונה, שלא יכול לעשות דבר בעניין כי החוזה כבר נחתם.

3. זיוף החתימה

זהו פשע נפוץ שמבוצע פעמים רבות ביום. זה מבוצע לעיתים קרובות על ידי האדם החותם, או שהוא מבוצע על ידי צד שלישי שקיבל גישה לחתימה.

4. גניבת זהות

גניבת זהויות היא סוג של הונאה שמטרתה לגנוב את הזהות שלכם, את הכסף שלכם ואת הרכוש שלכם. גניבת זהויות היא פעילות לא חוקית שמבוצעת לרוב באופן מקוון. גניבת זהויות היא גם פשע שעלול להיות בעל השפעות שליליות מרחיקות לכת על הכספים האישיים שלכם, דירוג האשראי והמוניטין שלכם. גניבת זהות עלולה להוביל לבעיות כלכליות ומשפטיות שיכולות להימשך שנים.

הסיבה בגללה בשנים האחרונות גניבת זהות הפכה להיות יותר נפוצה היא האקרים בתחוםה אינטרנט אשר עושים שימוש לא חוקי במידע. את המידע הם מצליחים לקנות ברשתות חברתיות מחתרתיות שנועדו רק למטרה זאת.

5. משכנתא

הונאת משכנתא היא פשע חמור מכיוון שהיא כוללת גניבת כסף מבנקים, וכתוצאה מכך, בתים של אנשים. הונאת משכנתא היא גם פשע מסובך מכיוון שהיא יכולה לכלול מספר סוגים שונים של הונאות.

סוגים של זיוף מסמכים בתחום הנדל"ן הם פשע נפוץ. פשע זה שכיח יותר ממה שאנו חושבים בעת רכישה או מכירה של נכס. זיוף מסמכים פליליים בתחום הנדל"ן נפוצים מאוד בישראל. המטרה העיקרית של המסמכים הפליליים של זיוף בתחום הנדל"ן היא להקשות על מכירת הנכס. קל ליצור את המסמכים הפליליים של זיוף בתחום הנדל"ן. לא רק במכירת וקניית נכסים ניתן לראות זיוף של מסמכים, אלא גם בקבוצות רכישה שבהן מוצגים לקבוצת קונים מסמכים לא אמינים ומזויפיים.