מהו עו"ד נדל"ן?

מהו עו"ד נדל"ן ומה תפקידו.

כאשר אנחנו באים לקנות דירה במיוחד אם מדובר בדירה מידי קבלן, יש לנו נטייה לסמוך על הקבלן ולהאמין שמדובר בדירה אמינה ולא תהיה כל בעיה חוקית עם העברת הנכס על שמינו. נוסיף על כך את העובדה שאנחנו לא בודדים במערכה ויש עוד קונים שרוכשים דירות באותו נכס כך שאנחנו חשים בסביבה די בטוחה. אך האמת היא שזה לא תמיד נכון.

הרבה אנשים כבר נפלו עם נכסים בעייתיים ועם קבלנים שלא ממש היו אמינים.

זו הסיבה שלגמרי לא מומלץ לסמוך על הקבלן וגם אם הוא מלווה בעורך דין מטעמו שגורם לכם לחוש שהקבלן פועל בשקיפות מלאה ובאופן חוקי ומושלם, עדיין זה לא אומר שאתם יכולים לוותר לגמרי על הייעוץ של עורך דין בתחום. כי אתם צריכים להבין שהליווי של עורך הדין מצד הקבלן למעשה נועד לשרת את הקבלן ואם תהיה לכם בעיה כלשהי לאחר חתימת החוזה, לא יהיה לכם כתובת אמיתית לפנות אליה.

מה תפקידו של עו"ד נדל"ן?

עו"ד נדל"ן תפקידו לייצג את הלקוח בכל בעיה שעלולה לצוץ עם הנכס. אם ה עו"ד מייצג את הקבלן הרי שתפקידו יהיה ייצוג משפטי בעת הצורך כמו גם עמידה מול הלקוח או מול עורך הדין של הלקוח. אם ה עו"ד מייצג את הלקוח הרי שהוא פעל לטובת הלקוח מול הקבלנים.

חשוב לדעת ולזכור כי קנייה של נכס, דירה או נכס לצרכי מסחר זה לא עניין של מה בכך. אנחנו משקיעים בקניות מהסוג הזה את מיטב כספינו וזה לא משהו שאנחנו עושים כל יום. בגלל שמדובר בסיפור שהוא כל כך גדול ומורכב מבחינה כלכלית, אנחנו משעבדים את עצמינו לתשלומי ענק ומתחייבים בתשלומי משכנתא, ברור שאנחנו לא יכולים לסכן את ההשקעה הגדולה הזו גם אם האחוזים שיקרה משהו הינם נמוכים. כי אם חלילה תהיה בעיה כלשה עם הנכס, ההפסד עלול להיות גדול מאוד.

מיהו עו"ד נדל"ן?

אז מי בעצם ראוי לתואר החשבו – עו"ד נדל"ן? מדובר באיש מקצוע שחייב להיות בקי בכל הנושאים שקשורים לנכסים. זה כולל את כל הדינים ואת כל הסעיפים שנובעים מהחוקים הללו. העו"ד צריך להיות בקי בנושאים של מיסוי מקרקעין, בכינוסי נדל"ן, שנושאים של ערובות, של פיקוח על קבלנים, של שיעבודים ועוד ועוד. זה בהחלט מורכב מאוד ורק מי שאכן רכש את כל הידע הזה לצד ניסיון בתחום, הוא זה שייטיב להעניק את המענה המושלם ללקוח.

כך בוחרים עורך דין

הבחירה בעורך דין היא לא תמיד בחירה קלה. במיוחד שיש היום כל כך הרבה עורכי דין לכל תחום. על כן תמיד חשוב לשים לב לרמת הניסיון שיש לאותו קבלן, לוותק שלו בתחום כמו גם להמלצות שתקבלו עליו מלקוחות קודמים.

המאמר נכתב בשיתוף פעולה עם עורכת הדין חן בוארון.