חשיבות ייצוג עו"ד מקרקעין

לייצוג של עורך דין בעסקאות מקרקעין קיימת חשיבות רבה, חשיבות זאת באה ליידי ביטוי במספר משיורים.

הכרה של מישורים אלו תעזור לכם להבין עד כמה קיימת חשיבות רבה להצלחת העסקה שאתם מבצעים במקרקעין. חשיבות ייצוג עו"ד מקרקעין מתחילה קודם כל בהבנה והצורך שיש לכל אחד שמבין כי עסקאות מקרקעין אלו עסקאות בהן מדובר על סכומים גבוהים ואין להקל ראש בבחירת מלווה צמוד וראוי לביצוע העסקה.

המישורים באה ליידי ביטוי חשיבות ייצוג עו"ד מקרקעין

  • תשלומים לרשויות המס

בעסקאות מקרקעין ישנו הביט המחייב תשלומי מיסים. אי ידיעה על החיוב בתשלום של מיסים יכול לגרור תשלומים של ריבית פיגורמים, במקרים שמדובר על סכומים גבוהים ריבית הפיגורים גבוה מאוד ורשויות המס עלולות להוביל להליכים של קנסות, עיקולים של חשבונות בנק ועוד מקרים קיצוניים אחרים. הכל בגלל בחירה לא נכונה של עורך דין מקרקעין בקריות. לכן, אל תתפשרו על בחירה יסודית וקפדנית.

  • ליווי לעסקה נוחה לתשלומים

נהוג כי עסקאות מקרקעין, בין אם מדובר על רכישת דירה חדשה או כל סוג אחר של נכס נדל"ן, אופן התשלומים מתחלק לשלבים. בכדי לעשות את העסקה יש לחלק את התשלומים בצורה שתאפשר לרוכש לשלם בזמן ולא לגרום להפרת החוזה, במקביל להבין את הצד השני, כלומר הצד שמוכר וזקוק לכספי המכירה בכדי להלשלים עסקה אחרת או צרכים אישיים אחרים.
לדוגמה : מכירת בית לצורך קניית בית אחר, עסקה זאת מצרכיה גם תשלום של מקדמה עבור הנכס הנרכש, לאחר מכן נדרשים תשלומים נוספים בכל שלב, לשם כך מוכר הנכס נזקק להמשך תזרים מזומנים ולכן עורך דין מקרקעין באשקלון שמלווה אותו דואג לראות מהם התאריכים בהם הוא צריך לשלם ודואג כי כי כספי המכירה יועברו עוד לפני הכספים אותם צריך להעביר לצורך קנייה ודואג כי העסקאות יבוצעו בצורה אופטימלית.

  • בדיקת כשרות העסקה

עורך דין מקרקעין שנמצא אתכם מקבל חשיבות רבה בעיקר במישור זה, כאן הוא בודק כי אכן מדובר בעסקה כשרה, שאין כל רבב בעסקה והיא מבוצעת רק בזכות הרצון הטוב של שני הצדדים לעשות אותה. לא פעם ישנם מקרים בעיקר ברכישת נכסים מיד שניה בהם יש חרגיות בניה, אלו מקרים שיכולים לגרום לכך כי עסקה לא תצא לפועל. לכן, לא רק עורך דין מקרקעין חייב לוודא את תקינות העסקה אלא גם שמאי מקרקעין, אבל חובותו של כל עורך דין לבדוק את הנסח אותו הוציא שמאי מקרקעין, בדיקה של חריגות בניה, השטח המלא של הבית בהתאם למה שמופיע ברשם המקרקעין ורישום הטאבו של הנכס.

לסיכום

כל אלו הם הדברים החשובים ביותר ביותר שמסבירים לכם כמה ישי חשיבות ייצוג עו"ד מקרקעין שילווה אתכם בכל ההליך אותו אתם עוברים ושימור עליכם מביצוע עסקאות בצורה שעלולה לגרום לכם לנזק כלכלי כבד.