הקשר בין דיני מקרקעין לפלילי

קיים קשר הדוק בין תחום דיני מקרקעין לתחום הפלילי. מתי יהיה צורך בשילוב של שני עורך דין בתחומים השונים? כל הפרטים בכתבה לפניכם.

מה הקשר בין דיני מקרקעין לדין פלילי והיכן הם נפגשים?

קיים קשר הדוק בין דיני מקרקעין לדין פלילי. אמנם ניתן להתמחות רק באחד מהענפים, אבל אי הבנה בענף האחר פוגמת ביכולת לייצג את הענף המרכזי בו מתמחה עורך הדין. אי אפשר להיות עורך דין מקצועי בתחום הפלילי ללא הבנה משמעותית בתחום דיני מקרקעין וההפך. כך לדוגמא, פעולות של עורך דין בתיק מקרקעין עשויות להשפיע על ההחלטה במסגרת תביעה פלילית- מה הכוונה ולכן חשוב ביותר לשכור עורך דין הבקיא הן בדין הפלילי והן בדיני מקרקעין.

מתי יהיה צורך בשילוב של שני עורכי דין שונים? 

כאמור, קיים קשר הדוק בין עורך דין מקרקעין לבין עורך דין פלילי והדבר עשוי לבוא לידי ביטוי במסגרת הליך גירושין המלווה על ידי עורך דין. במידה ולבני הזוג יש דירה משותפת, הרי במסגרת הפירוט של חוזה הגירושין יש להוסיף פירוט לגבי אופן חלוקת הנכס והשווי.

יתרה מכך, גם במקרה של טיפול בירושות וצוואות עורך דין יכול להיתקל בכך. במידה ובתוך העיזבון מופיע נכס נדלן מסוים או קרקע על שם בעל העיזבון, הרי עורך הדין יכול להעניק ליווי לבני המשפחה. לדעת לפרק שותפות בין צדדים תוך השגת רווח כספי לכל צד תוך יכולת גישור בין בני זוג אשר עבר ביניהם חתול שחור מצריכה שילוב של שני עורך דין שונים. כל עוד מדובר על שיתוף בהסכמה ואין יצרים ורגשות, הכל טוב, אבל כאשר דברים מתחילים להסתבך, יש צורך בעורך דין.

פסיקה לא מוצדקת של בית המשפט

אותו זוג קנה דירה וחי בה בשלום ואהבה עד להליך גירושין. הדירה שייכת לשניים, אבל בפועל לא מוגדר איזה חלק מהנכס שייך לאחד ואיזה חלק שייך לאחר. במקרה של גירושין אשר מעורבים בהם מעשים פלילים, יש צורך במעורבות של שני עורכי דין על מנת למכור את הנכס ולחלוק את התמורה.

ישנם מקרים בהם בית המשפט עשוי לא לפסוק בצורה טובה לאחד מהצדדים ולכן חשוב ביותר לשלב בין התחומים השונים על מנת להוביל לתוצאה הטובה ביותר. הסכמה וחלוקה צודקת תמנע מצב של אלימות. המצב הטוב ביותר במקרה של מחלוקות בין הצדדים היא חלוקת הנכס בצורה שיווניות.

איך מפרקים שותפות במקרקעין?

 אם נחזור לאותו זוג, הרי במקרה של פירוק מקרקעין שאינו נעשה בהסכמה ואף יש מעורבות בפלילים, הרי בית המשפט יקבע פרמטרים שונים בהתאם תפורק השותפות כגון:

פירוק שותפות מקרקעין בהתאם להסכם חתום: במקרה זה תתבצע חלוקה של מקרקעין כפי שנעשתה בהסכם אשר נחתם על ידי הצדדים.

 פירוק בהתאם לצו בית משפט: במידה ויש אי הסכמה בין בני הזוג, הרי ההליך יעשה באמצעות צו בית משפט.

 פירוק דרך חלוקה: פירוק באמצעות חלוקה בעין.

פירוק באמצעות רישום בית משותף: במקרה בו ניתן לרשום את הנכס בתור בית משותף, הרי בית המשפט עשוי להורות על כך.

פירוק באמצעות מכירה: במקרה בו בית המשפט נוכח כי הקרקע נחשבת להפסד בקרב אחד הצדדים, הרי בית המשפט עשוי להורות על פירוק משותף באמצעות מכירת מקרקעין.

 איך תבחרו את עורך הדין הטוב ביותר?

במידה ויש צורך במעורבות של מספר עורכי דין, הרי כדאי לתת את הדעת על מספר פרמטרים לבחירה:

מקצועיות: חשוב ביותר לבחור עורך דין אשר שם דגש על מקצועיות ויוביל אתכם יד ביד לקבלת התוצאה הרצויה.

אמינות: חשוב ביותר לבחור עורך דין אמין בתחום, כזה אשר תרגישו בנוח לשתף אותו.