החשיבות הרבה של ליווי עו"ד מקרקעין

עו"ד מקרקעין

אדם שמעוניין לרכוש נכס, הן אם מדובר בדירה למגורים, דירה להשקעה, משרד וכו', חייב ליווי של עורך דין מקרקעין מתחילת הדרך ובמיוחד אם מדובר בנכס יד שנייה. עו"ד מקרקעין שמתמקצע בכל מה שקשור לנדל"ן מכיר תחום זה מכל כיוון אפשרי הוא בקיא בכל החוקים ולכן יסייע ללקוח שלו לשמור על האינטרסים שלו ולסיים את העסקה באופן מוצלח. בעבר היו לא אחת מקרים שבהם היה ניסיון לביצוע מעשה נוכלות במהלך עסקה מסוג זה, זאת כיוון שהאדם שהציג את עצמו כבעל הנכס, לא היה הבעלים כלל אך ניסה לבצע מחטף ולצבור הון עבור עסקת מכירה של נכס שאינו שייך לו.

כל אדם עובד קשה מאד כדי להשיג את ההון הראשוני עבור רכישת דירה ולכן אם הוא נתקל בנוכל והכסף שלו הולך לאבדון, זוהי סיטואציה קשה ומאד מתסכלת. זו הסיבה שלקראת ביצוע הרכישה הלקוח מחפש עורך דין נדלן איכותי שקיבל עליו המלצות חמות מקרובי משפחה או חברים שהוא סייע להם מקצועית בסגירת עסקת נדל"ן לאחרונה. כל לקוח מחפש דירה בסביבת מגורים מסוימת, דירה חדשה או דירת יד שנייה, בגודל הדירה הנחוץ לו, כמה חדרים, נקודות שהן אקוטיות עבורו כמו ממ"ד, מעלית, מרפסת ועוד. כאשר הוא מוצא את הדירה המתאימה, הוא מסכם בעל פה עם המוכר את עיקרי העסקה כמו מחיר הדירה, לוח התשלומים ומועד הפינוי. לאחר העברת המידע אל עו"ד מקרקעין הוא מטפל בכל הנושאים הקשורים לכך.

ליווי של עו"ד מקרקעין

השלב הראשון בבדיקה לגבי דירת יד שנייה, הוא הפקת נסח טאבו על פי מיקום הנכס, גוש, חלקה ותת חלקה. בדף רישום זה יש מידע מיהו בעל הנכס וכך אפשר לבדוק אם אכן זה האדם שהציג את עצמו כבעלים. עורך הדין בודק אם יש לו שותפים בנכס כמו אשתו, אחים או ילדים. לאחר מכן הוא בודק אם הוטלו על נכס ספציפי זה עיקולים, שעבודים או נרשמה הערת אזהרה, דבר שמעיד שהנכס כבר נמכר לאדם אחר.

בדיקה במחלקה ההנדסית של הרשות המקומית

הבדיקה הבאה של עו"ד מקרקעין היא ברשות המקומית וזאת בנושא של היתרי בנייה, אם הבעלים הנוכחי של הנכס קיבל אישור להיתרי בנייה, אם בוצע בהם שימוש, אם בוצעה הרחבה של הדירה ללא היתרי בנייה, או אם יש צו הריסה נגד המבנה עקב מצבו הרעוע. רק לאחר שהנתונים של שתי הבדיקות הללו תקינים, אפשר לקדם את תהליך הכנת חוזה המכר.

הכנה של חוזה מכר

על פי הנוהג עורך הדין של המוכר מכין את חוזה המכר ועורך הדין של הקונה אשר שומר על האינטרסים שלו בוחן אותו באופן מעמיק. אם קיימות השגות בסעיפים מסוימים, מתבצע שינוי שמוסכם על שני עורכי הדין, כך שהוא יהיה הוגן כלפי שני הצדדים. לאחר מכן חותמים המוכר והקונה על החוזה.