הבדלים בין עורך דין מקרקעין לעורכי דין בתחומים אחרים

קיימים לא מעט הבדלים בין עורך דין מקרקעין לעורכי דין בתחומים אחרים, בכדי שתוכלו לבחון את המשמעות הגדולה שיש בבחירת עורך דין מקרקעין באשקלון והסביבה כדאי מאוד להכיר את ההבדלים הקיימים בין עורכי הדין.

על פי לשכת עורכי הדין הישראלית, למעלה משליש מכל עורכי הדין בישראל מחזיקים בפרקטיקה משלהם. למעשה, מספר העוסקים בסולו אמור לעלות ככל שיותר ויותר משרדי עורכי דין מתמזגים ונכנסים לקשרים שיתופיים. אבל איך זה באמת לעבוד כעורך דין מקרקעין? להלן חלק מההבדלים הגדולים ביותר בין עורכי דין שהם עורכי דין בתחומים אחרים.

להכיר את ההבדלים בין עורכי הדין זה קריטי לבחירת עורך הדין המושלם. חשוב להכיר מספר מאפיינים של עורך דין מקרקעין שאלו הם הדברים הקריטים שיעזרו לכם לקבל ייצוג ראוי בכל עסקת נדל"ן שאתם מבצעים.

בזכות האמינות והדייקנות של כל עו"ד בתחום הנדל"ן אתם צפויים לדעת האם אתם עושים עסקה נכונה או שמא תמצאו את עצמכם משקיעים בעסקה מפוקפקת ובלתי ראויה עבורכם.

•  הניסיון שעושה את ההבדל : דיני מקרקעין הם אחד התחומים המורכבים ביותר בחוק, ולעורך דין מקרקעין טוב יהיה ניסיון רב.

עמידה בחוקים והתקנות במדינת ישראל :  דיני מקרקעין בישראל הם בעיקר נושא חוקי המדינה, ולכל מדינה יש חוקים ותקנות משלה.

זמן בבתי המשפט : האמת היא שרוב עורכי הדין המקרקעין מבלים מעט מאוד זמן בבתי המשפט. בשונה מעורכי דין בתחומים אחרים כמו למשל עורך דין פלילי בראשון לציון שנמצא הרבה מאוד זמן בבתי המשפט בדיונים, בהכנה לחקירות ועוד. עו"ד מקרקעין את רוב זמנו מבלה בהכנה ובדיקת המסמכים של השטח, בדיקה ברישומי הטאבו הממשלתים ובחינת השטח לפי תוכניות מתאר עירוניות.

לא רק סוכן נדל"ן : עורכי דין מקרקעין אינם רק סוכני נדל"ן, אלא הם עשויים לעבוד גם כמלווים, כחברות ביטוח כותרת או כמפתחים. הם מטפלים גם בעסקאות לפני מכירה, במעשים, במשכנתאות ובעיקולים. תפקידו של עורך דין מקרקעין לא מסתיים רק בהכנת חוזי מכר-רכש בין קונים של נדל"ן, הוא מטפל גם בעסקאות של צווי ירושה במקרקעין בהגשת מסמכים לבנק לאחר רכישה לצורך אישור משכנתא ועוד.

עיסוק בדיני קניין : ההבדל הגדול בין עורך דין מקרקעין לבין סוגים אחרים של עורכי דין הוא שעורכי דין מקרקעין עוסקים כמעט אך ורק בדיני קניין, שזה ענף חוק שקשור לבעלות על מקרקעין.

לסיכום

לאחר שהבנתם הבדלים בין עורך דין מקרקעין לעורכי דין בתחומים אחרים שאתם זקוקים לעורך דין שיעזור לכם בצרכים משפטיים מסוימים בחייכם, עליכם להבין איזה סוג של עורך דין אתם זקוקים לו. לאחר שהחלטתם שאתם זקוקים לעורך דין מקרקעין, כל שעליכם לעשות הוא לחפש אחד כזה. אך אילו שאלות עליכם לשאול בכדי להבין האם עורך הדין שמצאתם הוא עורך הדין הטוב ביותר עבורכם?