הבדלים בין עורך דין מקרקעין לעורך דין פלילי

יש לא מעט הבדלים בין עורך דין מקרקעין לעורך דין פלילי, לא פעם ההבדלים הם מאוד מהותיים וקיצוניים שלא משתמע לשני פנים כלל מיהו זה שצריך לטפל באותו מקרה.

אך יחד עם זאת לא פעם גם בתחום המקרקעין והנדל"ן מבוצעות עבירות שאלו עבירות המצריכות טיפול של עורך דין פלילי, בין אם מדובר על מקרים של הונאה, זיוף והצגת מסמכים כוזבים לצורך ביצוע עסקה, ניסיון לקבלת דבר במרמה ועוד עבירות שיכולת להיות כחלק מהרבה עסקאות בתחום המקרקעין.

כפי שאתם אולי יודעים, עורך דין פלילי וגם עורך דין מקרקעין הם סוגים שונים של עורכי דין בעלי התמחויות שונות.

• עורך דין פלילי הוא עורך דין העוסק במשפט פלילי, המכונה גם ההגנה הפלילית או הסנגור. ההסמכה של כל אחד מעורכי הדין היא שונה. מעבר להסמכה הניסיון והידע אותו כל אחד משני עורכי דין אלו צריך לרכוש הוא חשוב מאוד. לכן, קיימת חשיבות למציאת עורך דין מקצועי ומיומן שידע להתמודד עם כל סוגיה שקיימת. נהוג לחשוב כי עורכי דין בתחום הפלילי הם אלו שעוסקים בדיני נפשות, אך ניתן להשוות אותם גם לעורכי דין בתחום מקרקעין, הרי רכישת נכס במילוני שקלים זהו כל רכושו של אדם יכולה להיות עסקה הקורת פעם בחיים. מכאן כי אין להקל ראש בבחירה נכונה של עו"ד נדל"ן קפדן ומקצועי לטפל בצורה ראויה בכל חוזה מכירת ורכישת דירה.

• עורך דין מקרקעין הוא עורך דין המתמחה בחוקים העוסקים במקרקעין. על עורך הדין המקרקעין להיות מיומן בדיני חוזים, בדיני ייעוד, בדיני מיסים ועוד.

• עורך דין פלילי הוא עורך דין המתמחה בהגנה על הנאשמים בפשעים. עורכי דין פליליים לומדים את החוק כדי ללמוד כיצד המערכת המשפטית פועלת ואז משתמשים בידע הזה כדי להגן על לקוחותיהם. עורכי דין פליליים עובדים בדרך כלל במגזר הציבורי ומייצגים את הנאשמים בפשעים נגד הממשלה. אפשר גם להיות סניגור פלילי בתחום הפרטי, כלומר, עורכי דין פלילים יכולים להיות מהסנגוריה הציבורית או בעלי משרד עורכי דין פרטיים. אלו משרדים אשר בדרך כלל נחשבים ליותר יוקרתיים מאשר הסנגוריה הציבורית. יחד עם זאת בסנגוריה הציבורית אנו יכולים למצוא עורכי דין צעירים ומוכשרים במיוחד בתחומים של ייצוג כחלק במקרים של שחרור בערבות ברוב המקרים הסנגוריה הציברוית עומדת בצורה איתנה מול מערכת המשפט.

• עו"ד המתמחה בדיני מקרקעין מטפל בתיקים הנוגעים לנכסים ולעסקים של מקרקעין. דיני המקרקעין רחבים מאוד, ועורכי דין מסוג זה יכולים להתמודד עם כל דבר, החל בעריכת חוזים וטיפול בסכסוכים וכלה בטיפול במכירה ורכישה של נכס.

• דיני מקרקעין אינם זהים לחוק הפלילי, העוסק בפשעים ובעבריינים. עורך דין פלילי מייצג אנשים העומדים בפני אישומים פליליים. עורך דין פלילי מייצג אנשים אשר עברו על החוק וביצעו מעשים קיצוניים המחייבים ענישה ואילו עורך דין מקרקעין מלווה אנשים נורמטיבים אשר לא ביצעו עבירה כלל אלא רק מעונינם לבצע עסקת מקרקעין בצורה תקינה מבלי להפר את החוק מבחינת חוסר תשלום מיסים ועוד.

לסיכום

אלו הבדלים בין עורך דין מקרקעין לעורך דין פלילי, מכאן עולה כי קיימים לא מעט הבדלים ויחד עם זאת דברים זהים. מבחינת רכישת ההשכלה שני הסוגים של עורכי הדין דורשים השכלה משפטית, מעבר מבחן של לשכת עורכי הדין וביצוע התמחות במשרד עורכי דין בתחום בו אותו עו"ד רוצה לעסוק.