דברים שבודקים לפני עסקת נדל"ן

אם אתם מתכננים לבצע עסקת נדל"ן, יש דברים שבודקים לפני עסקת נדל"ן והם קריטים ומהותיים מאוד. ללא בדיקה של דברים אלו אתם עלולים למצוא את עצמכם במצב בו אתם מאבדים כסף רב, עסקאות נדל"ן אלו עסקאות בסכומים גבוהים מאוד, לא פעם מדובר בכל כספם של אנשים רבים במיוחד שזה מגיע לנושא של רכישת בית חדש.

לכן, בכדי להיות מוגנים מפני דברים אלו מומלץ מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין באשקלון שילווה אתכם בהליך ויבחן האם מדובר על "עסקה כשרה" וכל הדברים עומדים בקריטריונים המחייבים של עסקה במקרקעין ע"פ החוק בישראל.

רכישת בית היא שינוי מרגש בחיים, אך יש בה גם הרבה אחריות. עם עתיד המשפחה שלכם על כף המאזניים, יש לקחת בחשבון מספר דברים חשובים לפני שתחתמו על דבר. אל תשכחו כי רכשית בית חדש היא לא רק "עוד עסקה" אלא מדובר גם על קורת הגג של כל בני המשפחה שלכם, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לעשות טעויות ומומלץ מאוד להיות מלווים בעו"ד צמוד בנוסף בדיקה של יועץ נדל"ן שמלווה את התהליך ודואג לאינטרס של שני הצדדים. הטיפים הבאים יעזרו לכם להרגיש מוכנים יותר בבוא העת לבצע את הרכישה הגדולה.

1. אישור ורישיון ראשית יש לבדוק האם יש הרחבות לשטח הבנוי, האם כל המטרים הנמצאים בפועל הם גם אלו שכתובים ברישומי הטאבו. הסיבה לכך היא כי בישראל יש המון בתים עם שטחים משותפים שדיירי הקרקע באותו מקום החליטו לספח לעצמם את השטח המשותף ולאחר תקופה מוכרים את הנכס כאילו הקרקע היא בבעלותם. בנוסף יש לא מעט סוגי עבירות פליליות בתחום הנדל"ן שלצערנו קורות ורק בזכות ייצוג ראוי של עו"ד מקרקעין ניתן להימנע מאותם מקרים קשים.

2. הגודל האם הגודל של המבנה הוא בדיוק הגודל לו אתם זקוקים והוא משרת את הצרכים שלכם. כמובן שכולם רוצים בית גדול, אבל אל תשכחו שבית גדול מצריך תחזוקה ועלויות בהתאם.

3. העלותהמציאות הפכה להיות כזאת שרבים אשר רוכשים דירה עושים זאת רק לפי מחיר הנכס. אך, אין זה הדבר הנכון לעשות, רכישת דירה צריכה להתבצע בהתאם לצרכים האישים שלכם ולא רק לפי המחיר שלה, שזה אומר קרבה לשירותים רפואיים, קרבה למוסודת השכלה ועוד. בנוסף לאחר בחינה של דברים אלו צריכים למצוא דירה שתתאים לתקציב האישי שלכם.

4. בדקו את התשתית של הנכס – לכל נכס יש תשתית, יש לבצע בדיקה של התשתיות בנכס, גם אם מדובר על בניין חדש מקבלם ייתכן וגם במקרים כאלו ייתכנו נזקים כחלק מהבנייה ויש לבחון אותם על ידי אנשי מקצועי העוסקים בבדק בית.

לסיכום

בעת חיפוש בבית, ייתכן שתראו רישום שנראה מתאים, אך עליכם לבדוק את הדברים לפני שאתם רוכשים נכס חדש. זה יכול להיות מקום שעלול להיות מסוכן שעלול להפוך לבור ללא תחתית של כסף בסופו של דבר.להלן דברים יש לבדוק ביסודיות:

  • יסוד הבית מוצק.
  • הגג במצב טוב ללא נזילות.
  • מערכת החשמל עומדת בתקן.
  • הצנרת תקינה.

כל בית יכול לפתח בעיות, אך דברים אלה יכולים להיות בטוחים כי אתם קונים בית במצב טוב.

אין ספק בעובדה שקניית בית היא עניין גדול. זה דורש תכנון ומחקר רציני כדי להשיג את זה נכון. ישנם קריטריונים שונים שיש לעקוב אחריהם כאשר אתם מחפשים לקנות בית. גורמים אלה משתנים בהתאם להעדפות הפרט. אבל יש כמה דברים בסיסיים שכדאי לקחת בחשבון לפני שקונים בית בכל חלקי העולם. אלו דברים שבודקים לפני עסקת נדל"ן בכדי להפוך את העסקה למוצלחת.